Рада ухвалила закон про індивідуальні освітні траєкторії. Що він передбачає
Категорія
Україна
Дата публікації

Рада ухвалила закон про індивідуальні освітні траєкторії. Що він передбачає

Оксен Лісовий
освіта

23 квітня Верховна Рада підтримали законопроєкт №10177 про індивідуальні освітні траєкторії та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті.

Що передбачає закон про реформу освіти

Законопроєкт №10177 про індивідуальні освітні траєкторії дозволить студентам-контрактникам завершити чотирирічну бакалаврську програму за три роки або поєднати навчання з роботою і завершити навчання за 6—8 років.

Наша ідея — створити більше можливостей і дати більше свободи студентам ЗВО. Наприклад, самостійно регулювати темп і тривалість навчання, а також, за потреби, змінювати спеціальність після року чи півтора навчання, завдяки запровадженню міждисциплінарних освітніх програм на бакалаврському рівні.

Оксен Лісовий

Оксен Лісовий

Міністр освіти

Також закон дозволяє абітурієнтам вступати не на спеціальність, а на галузь. Віцепрем’єр-міністр України з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій Михайло Федоров пояснив, як це працюватиме на практиці.

Наприклад, студент ще не визначився з конкретною спеціальністю, тому вступає на міждисциплінарну програму «Соціальні науки». У її межах є кілька спеціальностей: соціологія, соціальна робота і політологія. За рік-півтора студент вирішує, що йому ближча політологія, обирає цю спеціальність і продовжує цілеспрямовано її вивчати. Ті, хто вже визначився зі спеціальністю, зможуть і надалі вступати одразу на неї, — написав Федоров.

Які зміни ще включатиме новий закон про реформу освіти

Цей законопроєкт передбачає не лише більшу автономію для студентів, а й для вищих навчальних закладів. Загалом він адаптує українську освіту до європейських стандартів, зауважує Федоров і додає, що у топових закладах Європи студенти навчаються саме за такою системою.

Також планують посилити автономію університетів. Заклади вищої освіти відтепер зможуть самостійно вирішувати, як навчати студентів нерегулюльованих спеціальностей, аби вони досягли встановлених стандартом компетентностей.

Для регульованих спеціальностей, як-от право, медицина чи правоохоронна діяльність, детально визначать вимоги до компетентностей і результатів навчання. Для цих сфер передбачені державні кваліфікаційні іспити.

Оксен Лісовий заявив, що стандарти вищої освіти, оновлення яких очікують впродовж найближчих місяців, будуть включати більше вибірковості. Такий крок має збільшити конкуренцію в університетах, як наслідок, надати можливості для викладачів, що пропонують інноваційні курси, а також вищу якість освіти для студентів

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?