Чим займається PR-менеджер та де можна вивчитися на піарника
Категорія
Освіта в Україні та за кордоном
Дата публікації

Чим займається PR-менеджер та де можна вивчитися на піарника

Чим займається PR-менеджер та де можна вивчитися на піарника
Джерело:  online.ua

PR-менеджер – високооплачувана та затребувана професія, без якої неможлива робота сучасних компаній. У чому полягає робота піарника? Гід Онлайн розповідає, що він повинен вміти PR-менеджер та де на нього можна вивчитися.

Що робить PR-менеджер?

Фото: unsplash.com

PR-менеджер – це спеціаліст, головна задача якого полягає у налагодженні зовнішніх комунікацій компанії, бренду чи продукту. PR-менеджер повинен регулярно спілкуватися з представниками засобів масової інформації, стежити за відгуками клієнтів про компанію, а також представляти компанію у соціальних мережах.

На PR-менеджера покладається вирішення наступних задач:

  • аналітика бренду, продукту чи компанії – наскільки вони популярні, яке їхнє сприйняття цільовою аудиторію;

  • розробка PR-стратегії – постановка головних цілей компанії, пошук шляхів та інструментів для просування компанії на ринку, створення ідей для різноманітних заходів;

  • формування позитивної репутації – демонстрація успішних кейсів, участь у благодійних чи соціальних заходах та ініціативах, виділення компанії чи бренду серед конкурентів;

  • співпраця з блогерами, представниками ЗМІ та лідерами думок – розсилання релізів, кейсів та новин, відстеження публікацій;

  • адміністрування інтернет-сайту та груп компанії в соцмережах;

  • підготовка офіційних повідомлень, релізів та прес-конференцій у зв’язку з екстреними чи поточними подіями, які безпосередньо стосуються компанію чи бренда;

  • затвердження слоганів, тематики та основного посилу для рекламних кампаній.

PR-менеджер також має заповнювати звіти після аналізу проведених заходів, а також давати свої прогнози стосовно успішності продукта, компанії чи бренду на ринку.

Що повинен вміти PR-менеджер?

Фото: envato.com

Для того щоб працювати PR-менеджером, потрібно мати такі навички:

  • Стресостійкість. Робота PR-менеджера пов’язана з організацією масштабних заходів та координацією роботи багатьох виконавців. При цьому не можна порушувати встановлені дедлайни.

  • Мобільність. PR-менеджер постійно знаходиться в русі. При цьому він повинен завжди бути на зв'язку.

  • Вміння глибоко аналізувати продукти та тенденції на ринку. Спеціаліст має бути добре ознайомлений з історією компанії та технологію виробництва. Також від нього потребується ретельне відстеження новин та останніх трендів.

  • Ерудиція. Вітається начитаність та обізнаність у різних сферах, оскільки піарнику часто доводиться висловлюватися від імені компанії та представляти її на різних заходах.

  • Бездоганна грамотність. PR-менеджер повинен вміти точно, лаконічно та без помилок формулювати свої думки.

  • Здатність швидко реагувати. Стрімкий та непередбачуваний розвиток подій навколо компанії, товару чи бренду потребує такої ж блискавичної реакції від піарника.

Окрім цього, PR-менеджер має бути комунікабельним, адже йому доводиться спілкуватися з великою кількістю людей та підтримувати позитивну репутацію компанії та її продукції.

Скільки заробляє PR-менеджер?

Середня заробітна плата PR-менеджера по Україні сягає 20 тис. грн. Звісно, розмір зарплати залежить від кваліфікації та навичок спеціаліста, а також регіону, де він працює.

Так, найвища заробітна плата у піарників крупних компаній, що знаходяться у Києві та інших великих містах. Вона може сягати 40 тис. грн. Зарплата PR-менеджерів по регіонам починається від 10 тис. грн.

Де навчатися на PR-менеджера?

Щоб освоїти професію PR-менеджера, можна піти вчитися в один з українських вищих закладів на кафедру піару, маркетингу, журналістики чи соціології. Можна пройти й спеціальні курси, більшість з яких доступні в онлайн-режимі.

Також PR-менеджером можна стати, почавши з асистента у відділі зі зв'язків з громадськістю або в PR-компанії. Такий шлях буде більш довгим, але при цьому можна отримати безцінний досвід.

У чому плюси та мінуси роботи піарником?

Фото: envato.com

Плюси роботи PR-менеджером:

  • висока заробітна плата для спеціалістів, що вже мають певний досвід;

  • можливість використати отримані навички у різноманітних галузях – маркетингу, продуктовій аналітиці, журналістиці, проект-менеджменті, тощо;

  • кар’єрне зростання – у перспективі можна дослужитися до директора PR-компанії, або навіть відкрити власне агентство;

  • відсутність складнощів з працевлаштуванням – від претендента на посаду PR-менеджера не вимагається якихось специфічних навичок, достатньо мати гуманітарну освіту;

  • можливість відвідування прес-релізів та інших заходів, організованих компанією.

Мінуси роботи PR-менеджером:

  • постійний контакт з людьми, який з часом починає втомлювати;

  • високий рівень конкуренції (особливо це стосується великих компаній);

  • складність у формуванні позитивного іміджу маловідомих брендів та компаній;

  • великий обсяг різнопланових задач на початку кар'єри – піарник бере на себе функції копірайтера, маркетолога, контент-менеджера та SMM-фахівця.

Наскільки затребувані PR-менеджери?

На сьогоднішній день професія PR-менеджера вважається дуже затребуваною на ринку праці. Багато фірм та підприємств потребують кваліфікованих спеціалістів у цій галузі, оскільки вона швидко розвивається.

Спеціалісти, що створюють імідж, потрібні практично у кожній великій компанії чи організації. Вони можуть працювати у агентствах, які спеціалізуються на піарі бізнесу, продукції, брендів чи медійних осіб.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішм