Чим займається PR-менеджер та де можна вивчитися на піарника
Категорія
Освіта
Дата публікації

Чим займається PR-менеджер та де можна вивчитися на піарника

Чим займається PR-менеджер та де можна вивчитися на піарника
Джерело:  online.ua

PR-менеджер – високооплачувана та затребувана професія, без якої неможлива робота сучасних компаній. У чому полягає робота піарника? Гід Онлайн розповідає, що він повинен вміти PR-менеджер та де на нього можна вивчитися.

Що робить PR-менеджер?

Фото: unsplash.com

PR-менеджер – це спеціаліст, головна задача якого полягає у налагодженні зовнішніх комунікацій компанії, бренду чи продукту. PR-менеджер повинен регулярно спілкуватися з представниками засобів масової інформації, стежити за відгуками клієнтів про компанію, а також представляти компанію у соціальних мережах.

На PR-менеджера покладається вирішення наступних задач:

  • аналітика бренду, продукту чи компанії – наскільки вони популярні, яке їхнє сприйняття цільовою аудиторію;

  • розробка PR-стратегії – постановка головних цілей компанії, пошук шляхів та інструментів для просування компанії на ринку, створення ідей для різноманітних заходів;

  • формування позитивної репутації – демонстрація успішних кейсів, участь у благодійних чи соціальних заходах та ініціативах, виділення компанії чи бренду серед конкурентів;

  • співпраця з блогерами, представниками ЗМІ та лідерами думок – розсилання релізів, кейсів та новин, відстеження публікацій;

  • адміністрування інтернет-сайту та груп компанії в соцмережах;

  • підготовка офіційних повідомлень, релізів та прес-конференцій у зв’язку з екстреними чи поточними подіями, які безпосередньо стосуються компанію чи бренда;

  • затвердження слоганів, тематики та основного посилу для рекламних кампаній.

PR-менеджер також має заповнювати звіти після аналізу проведених заходів, а також давати свої прогнози стосовно успішності продукта, компанії чи бренду на ринку.

Що повинен вміти PR-менеджер?

Фото: envato.com

Для того щоб працювати PR-менеджером, потрібно мати такі навички:

  • Стресостійкість. Робота PR-менеджера пов’язана з організацією масштабних заходів та координацією роботи багатьох виконавців. При цьому не можна порушувати встановлені дедлайни.

  • Мобільність. PR-менеджер постійно знаходиться в русі. При цьому він повинен завжди бути на зв'язку.

  • Вміння глибоко аналізувати продукти та тенденції на ринку. Спеціаліст має бути добре ознайомлений з історією компанії та технологію виробництва. Також від нього потребується ретельне відстеження новин та останніх трендів.

  • Ерудиція. Вітається начитаність та обізнаність у різних сферах, оскільки піарнику часто доводиться висловлюватися від імені компанії та представляти її на різних заходах.

  • Бездоганна грамотність. PR-менеджер повинен вміти точно, лаконічно та без помилок формулювати свої думки.

  • Здатність швидко реагувати. Стрімкий та непередбачуваний розвиток подій навколо компанії, товару чи бренду потребує такої ж блискавичної реакції від піарника.

Окрім цього, PR-менеджер має бути комунікабельним, адже йому доводиться спілкуватися з великою кількістю людей та підтримувати позитивну репутацію компанії та її продукції.

Скільки заробляє PR-менеджер?

Середня заробітна плата PR-менеджера по Україні сягає 20 тис. грн. Звісно, розмір зарплати залежить від кваліфікації та навичок спеціаліста, а також регіону, де він працює.

Так, найвища заробітна плата у піарників крупних компаній, що знаходяться у Києві та інших великих містах. Вона може сягати 40 тис. грн. Зарплата PR-менеджерів по регіонам починається від 10 тис. грн.

Де навчатися на PR-менеджера?

Щоб освоїти професію PR-менеджера, можна піти вчитися в один з українських вищих закладів на кафедру піару, маркетингу, журналістики чи соціології. Можна пройти й спеціальні курси, більшість з яких доступні в онлайн-режимі.

Також PR-менеджером можна стати, почавши з асистента у відділі зі зв'язків з громадськістю або в PR-компанії. Такий шлях буде більш довгим, але при цьому можна отримати безцінний досвід.

У чому плюси та мінуси роботи піарником?

Фото: envato.com

Плюси роботи PR-менеджером:

  • висока заробітна плата для спеціалістів, що вже мають певний досвід;

  • можливість використати отримані навички у різноманітних галузях – маркетингу, продуктовій аналітиці, журналістиці, проект-менеджменті, тощо;

  • кар’єрне зростання – у перспективі можна дослужитися до директора PR-компанії, або навіть відкрити власне агентство;

  • відсутність складнощів з працевлаштуванням – від претендента на посаду PR-менеджера не вимагається якихось специфічних навичок, достатньо мати гуманітарну освіту;

  • можливість відвідування прес-релізів та інших заходів, організованих компанією.

Мінуси роботи PR-менеджером:

  • постійний контакт з людьми, який з часом починає втомлювати;

  • високий рівень конкуренції (особливо це стосується великих компаній);

  • складність у формуванні позитивного іміджу маловідомих брендів та компаній;

  • великий обсяг різнопланових задач на початку кар'єри – піарник бере на себе функції копірайтера, маркетолога, контент-менеджера та SMM-фахівця.

Наскільки затребувані PR-менеджери?

На сьогоднішній день професія PR-менеджера вважається дуже затребуваною на ринку праці. Багато фірм та підприємств потребують кваліфікованих спеціалістів у цій галузі, оскільки вона швидко розвивається.

Спеціалісти, що створюють імідж, потрібні практично у кожній великій компанії чи організації. Вони можуть працювати у агентствах, які спеціалізуються на піарі бізнесу, продукції, брендів чи медійних осіб.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?