Як успішно пройти співбесіду: 12 важливих порад для шукачів роботи
Категорія
Робота
Дата публікації

Як успішно пройти співбесіду: 12 важливих порад для шукачів роботи

Як успішно пройти співбесіду: 12 важливих порад для шукачів роботи
Джерело:  online.ua

При пошуку роботи, отримавши запрошення на співбесіду, претенденти на вакансію починають задавати собі безліч питань «як себе поводити?», «що потрібно розказати про себе?», «чого краще не казати?», «чи підхожу я на цю посаду?», тощо. Гід Онлайн підготував 12 важливих порад для шукачів роботи, які допоможуть успішно пройти співбесіду.

Які питання задають на співбесіді та як на них відповідати?

Фото: envato.com

Співбесіда – це важливий етап при прийомі на роботу, адже вам надається можливість справити перше враження на рекрутера і дізнатися більше про компанію та умови роботи. Для роботодавця співбесіда теж являється своєрідним випробуванням, оскільки йому необхідно за короткий термін дізнатися, чи здатні ви будете виконувати свої обов’язки саме в цій компанії.

Для перевірки відповідності претендента посаді менеджер з набору персоналу зазвичай задає такі питання:

Що ви можете розказати про себе?

Задаючи це питання, роботодавець хоче дізнатися, чи маєте ви необхідний досвід, та чи відповідають ваші особисті якості обраній вами вакансії. Розказувати потрібно лише про ті факти вашої біографії, які мають відношення до майбутньої роботи та компанії, в якій ви бажаєте працювати.

Ким ви себе уявляєте через декілька років?

Це питання також задається дуже часто під час співбесіди, адже роботодавцю важливо розуміти, які у вас плани на майбутнє, як довго ви збираєтесь працювати та які у вас амбіції щодо кар’єрного зростання. Відповідайте, що хочете займати конкретну посаду (наприклад, менеджер з продаж) та розвиватися в цьому напрямі.

Які ваші сильні та слабкі сторони?

Роботодавцю потрібно знати, наскільки успішно ви зможете проявити себе на новій посаді та з якими складнощами ви можете зіштовхнутися. Ви можете відповісти, що грамотно розподіляєте свій робочий час, вмієте домовлятися з людьми та ефективно опрацюєте в команді. Щодо слабких сторін, можете розказати, яку критику вам доводилося чути на попередніх роботах, та що ви робили для вирішення проблемних ситуацій.

Чому ви обрали саме нашу компанію?

Рекрутер хоче зрозуміти, чого ви хочете від роботи і чи збігаються ваші плани з тим, що може дати вам ця компанія. Відповідаючи на це питання, можете розказати про свій досвід та як він може знадобитися на обраній вами посаді. Також розкажіть, чим ви можете допомогти у досягнені тих чи інших результатів цією компанією.

Що для вас найважливіше в колективі?

З вашої відповіді роботодавець має зрозуміти, що ви можете швидко інтегруватися у корпоративну культуру. Можете відповісти, що цінуєте атмосферу підтримки та взаємодопомоги у команді. Також можете додати, що завжди допомагали колегам на попередній роботі, і це позитивно відображалося на робочому процесі.

Що краще говорити про себе на співбесіді?

Фото: envato.com

Якщо роботодавець пропонує вам розказати про себе, він хоче дізнатися, наскільки ви вмієте структурувати інформацію, наскільки ємно та зрозуміло можете розповісти про свій досвід. Тому не потрібно описувати всі подробиці вашого особистого життя, ваше навчання у вузі, якій ви закінчили багато років тому, та яким заняттям ви віддаєте перевагу у вільний час. Біографічна інформація буде зайвою та ніяк не стосується роботи.

Краще розкажіть про ваш досвід та ваші здобутки на попередніх роботах, за що вас хвалило начальство та колеги, чим ви змогли допомогти розвитку установ, де ви раніше працювали. Така інформація буде набагато кориснішою для роботодавця. Також не забувайте розказати, що саме вас мотивувало обрати конкретний напрямок діяльності, та як ви в подальшому плануєте розвивати свою навички.

Не слід розтягувати свою розповідь, прикрашати її художніми епітетами та розхвалюванням своєї особистості. Пам’ятайте, що час для співбесіди обмежений, і окрім вас ейчару доведеться вислухати історії ще багатьох претендентів. Тому постарайтеся розказувати про себе якомога стисло та інформативно, краще розбийте все по пунктам та вложіться в 4-5 речень.

Ні в якому разі не озвучуйте менеджеру такі фрази:

  • «я часто змінюю місце роботи»;

  • «я занадто мало отримував на попередньому місці роботи»;

  • «я не збираюсь затримуватись на робочому місці після закінчення робочого дня»;

  • «у мене є певні проблеми зі здоров'ям, тому мені часто потрібен лікарняний»;

  • «на попередній роботі у мене були конфлікти з керівництвом».

Краще обдумати свою розповідь заздалегідь та виключити з неї факти та подробиці вашого життя, що не стосуються роботи.

Які документи слід принести на співбесіду?

Збираючись на співбесіду, заздалегідь зберіть всі необхідні документи. Зазвичай потрібно мати при собі:

  • резюме у двох примірниках;

  • паспорт та ідентифікаційний код;

  • диплом про освіту з вкладишем.

Також не будуть зайвими дипломи про додаткову освіту, сертифікати про закінчення курсів, посвідчення та відгуки попередніх роботодавців.

Поради для успішного проходження співбесіди

Фото: pexels.com

Щоб ваша співбесіда пройшла успішно та після її закінчення ви були прийняті на омріяну вами посаду, радимо вам дотримуватися певних правил у поведінці та мові:

  1. Самий оптимальний час для співбесіди – 10:30 у вівторок. У цей час ейчар найбільш прихильний до претендентів та ще не встиг втомитися на початку тижня. Тому якщо є можливість самому обрати певний день та час співбесіди – запропонуйте вівторок 10:30.

  2. У вас повинен бути відповідний образ. Заздалегідь підготуйте одяг – він має бути чистим, охайним та відповідати корпоративному етикету. Правильно підібраний образ складе приємне враження про вас у роботодавця.

  3. Слідкуйте «за мовою тіла». Так, наприклад, тримаючи долоні відкритими, ви характеризуєте себе як відкриту до співпраці особистість. У той же час приховані під столом руки свідчать про те, що ви щось приховуєте. Стукати пальцями по столу – ознака знервованості.

  4. Постарайтеся знайти щось спільне зі співрозмовником. Це може бути будь-яка тема, погляди на те чи інше питання, тощо. Проте не слід відходити від обговорення робочого процесу та починати спілкуватися про дайвінг чи догляд за квітами. Політичні погляди, цілком зрозуміло, згадувати теж не слід.

  5. Старайтеся рухами дещо копіювати свого співрозмовника. Наприклад, якщо ейчар поклав руки на стіл, можете зробити теж саме. Проте не можна це робити занадто помітно, адже замість схильності, ви можете викликати у співрозмовника подив та роздратування.

  6. Говоріть компліменти. Роботодавцю буде приємно почути, що вам подобається його компанія та чим саме вона вас зацікавила. Проте потрібно уникати фальші та улесливості. Головне, будьте відвертими та чесними під час співбесіди.

  7. Розкажіть про проєкти, у яких вам довелося прийняти участь. Якщо зможете довести, що зробили великий внесок у розвиток компанії, де працювали раніше, це, скоріш за все, складе приємне враження про вас у роботодавця. Але не перестарайтеся та не перехваліть себе.

  8. Будьте готовими до незручних та неочікуваних запитань. Ключову роль відіграє навіть не те, як ви відповісте, а те, що ви не будете збитими з пантелику та швидко найдете відповідь. Роботодавці цінують людей з нестандартним мисленням та здатних знайти вихід з будь-якої ситуації.

  9. Будьте впевненими у собі. Роботодавці віддають перевагу претендентам, які виглядають впевненими у собі, знають чого хочуть досягнути, можуть чітко задати запитання та дати відповіді. Це стосується і поведінки – будьте розкутими та розслабленими, не робіть зайвих рухів під час розмови.

  10. Розмовляйте виразно. Людина, яка розмовляє монотонно, ллє багато «води» або не може зв’язати два слова, навряд чи зацікавить роботодавця. Старайтеся розмовляти не занадто повільно та не занадто швидко, уникайте слів-паразитів, не робіть довгих пауз між словами, старайтеся змінювати інтонацію.

  11. Будьте ввічливим, але не давайте слабину. Якщо претендент сильно нервується, дратується на провокативні питання, не дотримується елементарних правил ввічливості – це викликає неприязнь у роботодавця. Старайтеся бути доброзичливим, посміхайтеся, проте не будьте занадто «м’яким».

  12. Розкрийте свій потенціал. Під час співбесіди намагайтеся сконцентруватися на майбутніх досягненнях, покажіть, що збираєтесь розвиватися у професійному плані. Минулі успіхи теж важливі, але не потрібно присвячувати їм всю співбесіду.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?