Як повернути гроші, втрачені внаслідок технічного збою або переказані помилково
Категорія
Прес-релізи
Дата публікації

Як повернути гроші, втрачені внаслідок технічного збою або переказані помилково

Як повернути гроші, втрачені внаслідок технічного збою або переказані помилково
Джерело:  online.ua

Від неприємностей, коли банкомат несподівано «з’їв» картку або списав кошти, не видавши готівку, не застрахована жодна людина. Досить частими є й випадки помилкового переказу певної суми не тому адресатові. Чи можливо повернути гроші, та яким чином це можна зробити? Пошукаймо відповіді на ці запитання, розгляньмо найтиповіші ситуації та з’ясуймо, як надалі уникнути подібних прикрощів.

Банкомат списав гроші та не видав готівку

Подекуди ситуація ускладнюється «ковтанням» банкоматом картки. Якщо термін дії «пластику» не сплив, ви правильно ввели PIN-код, проте у відсіку для видачі купюр готівка так і не з’явилася, не поспішайте йти: деякі апарати працюють повільно та не одразу віддають гроші. Коли «грошова скринька» мовчить протягом тривалого часу, а ви отримали повідомлення про списання коштів з рахунку, найімовірніше готівка застрягла або стався технічний збій.

Що робити? Якомога швидше зателефонуйте на гарячу лінію банку-емітента і дійте за інструкціями співробітника. Якщо ви знімали кошти в банкоматі іншої установи, потрібно звернутися також до цього банку. Гроші повертаються власникові лише у разі, коли під час інкасації буде виявлений надлишок готівки, що дорівнює сумі спірної транзакції. Відповідна сума надійде на картку, проте не розраховуйте, що це станеться дуже швидко. Якщо апарат не віддав картку, її доведеться заблокувати та оформити нову.

Термінал прийняв готівку, але не зарахував кошти

Причиною подібних ситуацій зазвичай є втрата зв’язку з процесинговим центром. Єдиний правильний вихід — дзвінок на гарячу лінію банку або компанії, якій належить мережа терміналів.

У разі відсутності чека потрібно запам’ятати:

  • номер апарата;

  • дату платежу;

  • реквізити, за якими здійснювалася оплата;

  • суму та бажано номінал купюр.

Після оформлення клієнтом заявки оператор протягом 10 днів здійснює перевірку апарата. Фахівці банку або компанії, що займається наданням фінансових послуг, вивчають записи камер відеоспостереження, перевіряють роботу програмного забезпечення, фіксують технічний збій або незавершення операції. Інкасатори розкривають сейфову частину, перелічують готівку і вилучають її надлишок. Клієнта повідомляють про результати перевірки. Якщо внесення коштів без надходження на рахунок підтвердиться, сплачена сума буде відправлена на рахунок заявника.

Гроші переказані помилково

Якщо у попередніх двох випадках причиною втрати коштів зазвичай є технічні неполадки, у помилковому надходженні грошей на рахунок не того отримувача головну роль відіграє людський фактор. До проблеми може призвести введення лише однієї неправильної цифри, коли ви здійснюєте переказ коштів за номером картки. Вам пощастить, якщо введеного номера не існує.

Скасування помилкового платежу можливе лише в тому випадку, якщо гроші ще не надійшли на рахунок отримувача. В інших ситуаціях доведеться звертатися до банку та чекати, поки людина, що одержала гроші помилково, добровільно їх поверне. У разі відмови справа вирішується в правоохоронних органах і суді, звісно, якщо сума варта витрат на судовий розгляд.

Як запобігти непередбачуваним ситуаціям

Технічний збій передбачити неможливо, тому якщо ви знімаєте або поповнюєте рахунок на велику суму, краще звернутися до каси фінустанови. За можливості користуйтеся банкоматами та терміналами, що знаходяться всередині банківського відділення або поряд з ним.

Переказуючи гроші з картки на картку, уважно перевіряйте реквізити. Якщо надсилаєте кошти близьким або добре знайомим людям, можна здійснити платіж за номером телефону. Великі суми варто переказувати за реквізитами в IBAN-форматі.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?