Головні тези:
- Програма «Жити назустріч 2.0» зібрала рекордну кількість заявок на розвиток ветеранського бізнесу – 430 анкет у 2025 році.
- Більш як чверть учасників програми – військові, що свідчить про їхню мотивацію впливати на економіку країни через підприємництво.
- ПУМБ підтримує учасників програми шляхом надання грантів та можливості отримати бізнес-навчання в престижній бізнес-школі.
- Ініціатива дозволяє ветеранам та їхнім близьким започаткувати або розвивати власні справи, залучаючи партнерів чи членів родини.
- Команди, які пройдуть відбір і бізнес-навчання, мають шанс отримати гранти від 500 тис. до 1 млн грн та розвивати свої бізнес-проекти.
Другий сезон програми підтримки ветеранського підприємництва, що реалізується ПУМБ у партнерстві з Future Development Agency та KSE Graduate Business School, завершив прийом заявок. У 2025 році ініціатива отримала 430 анкет – це на 133 більше, ніж торік. «Жити назустріч 2.0» та банк ПУМБ – це можливість для ветеранів, захисників і захисниць разом з близькими започаткувати або масштабувати власну справу.
Заступник голови правління ПУМБ із корпоративного бізнесу Сергій Магдич прокоментував: «Цього року ми розширили можливості: передбачене навчання для вдвічі більшої кількості команд – їх буде 40, а 20 переможців отримають гранти від 500 тис. до 1 млн грн. Команди подавались у двох категоріях – ті, хто вже має власний бізнес і хоче його розвивати, та ті, хто лише планує відкрити власну справу. Ми вдосконалили і масштабували проєкт з розвитку ветеранського бізнесу».

Показники ПУМБ, які говорять самі за себе
Цьогорічний сезон зібрав рекордну кількість заявок – 430. Для порівняння, у 2024 році їх було 297. Це чітко демонструє, як швидко розвивається ветеранське підприємництво в Україні та як зростає інтерес до подібних програм підтримки.
Проаналізовані заявки показали цікаву динаміку:
25,6 % хочуть відкрити бізнес у сфері послуг;
21,9 % – у виробничій галузі;
8,4 % орієнтуються на роздрібну чи оптову торгівлю.
Цікавий факт: понад чверть заявників – 28,4 % – є чинними військовими, які наразі проходять службу. Це яскравий приклад їхньої мотивації впливати на відновлення країни не лише зі зброєю, а й через економіку.
Підтримка поруч – ключ до успіху
Багато учасників працюють над бізнес-ідеєю разом із близькими:
у 53 % випадків партнером є чоловік або дружина;
25,1 % – це друзі;
9,8 % – інші члени родини.
Ще один важливий момент – 39,1 % учасників ніколи раніше не брали участі в грантових програмах для бізнесу. Це свідчить, що ініціатива стала першою сходинкою в їхньому підприємницькому шляху.
Що далі? Відбір і навчання
Наступним кроком є оцінювання поданих бізнес-проєктів. Експерти перевіряють ідеї на реалістичність, потенціал до масштабування, здатність створювати робочі місця, зокрема для ветеранів і людей з інвалідністю, а також рівень мотивації команд.
26 липня буде оголошено перелік із 40 команд, які пройдуть у наступний етап – бізнес-навчання в KSE Graduate Business School.